Nobellfest!

Är jag ensam om att tycka att nobelfesten är urkul att kolla på? :-D Jag frågade på jobbet idag och alla såg på mig som stora frågetecken.

Jag kollar på evenemanget varje gång och tycker det fortfarande är roligt. Akademisk humor är ju urkul.. lite finare och lite bättre haha! Ingen ironi alls.. jag lovar :'D

Man blir lite facinerad ändå av de som får pris. Jag trodde inte det gick att upptäcka så mycket mer än det vi redan har.. möjligen vidareutveckling på mobiltelefoner (hehe) och medicin mot hiv osv...

Nä.. jag såg på en intervju med en av pristagarna i kemi. En liten söt gammal asiatgubbe. Han och hans forskarvänner hade samlat ihop 20.000 maneter för att samla protein ur dem, för att sedan få mindre än 1 dl självlysande sörja. Det var ganska ball ändå.. om man höll en UV-lampa brevid vätskan så lös den grönt.. live i direktsänd tv ;).. ooh!! De visade bilder på självlysande grisar och råttor också :-D

Jag kan inte kolla på nobellmiddagen själv. Är jag ensam hemma ringer jag någon.. jag MÅSTE ha någon att konversera och skratta med. Igår blev det mamma. Stackarn fick lyssna på mitt prat i 45min.

En intressant intervju var med han som gjort blomsterarrangemangen. Han hade valt ett kärlekstema i år, rött och mysigt. Men för att det skulle bli intressant och likna kärlek mer så hade han adderat skalor av lila, rosa och blått.. för att, jag citerar "det ska vara lite obehagligt för ögat". För det första.. varför vill man få blommor att framstå som obehagliga? Och hur fan får han kärlek till att vara obehagligt när det är den mest underbara känsla som finns? Nä jag fattade ingenting :-)

Det är så sjukt mycke skumma konstiga regler under nobelmiddagen också och jag upptäcker nya varje gång. Mihi :-D

Missade invigningen/ingången i år dock. Då brukar det sitta en man och kommentera klänningarna.. och han halvskriker i falsett när någon kommer in med en hemsk klänning.. urkul :-D

Roligast var ändå drottning silvia. Hon hoppade säkert en decimeter upp i luften från sin stol när fanfaren för den 3e underhållningsuppvisningen skulle starta :'D

I år såg jag dansen efteråt. Förra gången somnade jag efter efterrätten. Såg alla tacktal också den här gången.. de är typ alltid sist precis innan dansen. En handfull vinnare får gå upp och prata. Enligt kommentatorn (ja det är en typ "sportkommentator" say whaat?) så gav pristagaren i litteratur "det bästa talet" eftersom han inte läste innantill... haha.. kan vara det sämsta jag hört.. man skulle kunna jämföra det med ett annat riktigt dåligt tal..... se nedan ;)



Mihihihi... and.. uh... such as!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0