Dreamhack summer 2008

Jahapp... efter många om och men så ska jag ändå åka dit. 

Ansökte om ledighet för DHS08 redan för 2 månader sen. Ansökte om jobb som eswc admin. Fick det beviljat.. yey! det innebar inte riktigt det jag trodde dock, vilket förde med sig en liten gnutta surdeg.

Jag har inte spelat speciellt mycket det senaste året men allt sitter i ryggmärgen redan :-) Det är föresten Counter-Strike det handlar om...

Jag kom lite senare till gruppmötet i fredags inför DH eftersom jag inte kunde gå tidigare från jobbet.. det första jag hörde när jag kom in var "Du ska jobba med WGT". Då blev jag irriterad eftersom jag signade mig som ESWC admin och hamnade på ett annat ställe. För er som inte har någon aning om vad WGT är.. så har det, iallafall alla tidigare år, varit en högst oseriös turnering där alla småfjortisar på eventet spelar (det finns dock såklart undantag). De spelar på egna datorer vilket innebär en hel del grejer.

- De sitter ute i hallarna
- De fuskanklagar varandra
- De KAN fuska om de har multihemliga prylar
- Man måste stå brevid vissa om lagen sitter för nära varandra och kan "ghosta"
- Hela klaner kommer bort och klagar hos oss om något är fel, inte bara ledaren
- Snittåldern är jävligt låg
- Vi admins får sitta vid egna datorer och kolla matcherna via HLTV, vilket suger imo
- Det är fler i crew och det kan bli jäkligt rörigt

En liten fördel med WGT är att det är en större turnering, folk spelar ibland på arenan med större publik, vilket kan vara ball, och i den turneringen så finns det mer utländska lag. T.ex aAa från frankrike som jag ska ta hand om (lovade nekson). 

Nu har ju saker ändrats lite sen jag var med i WGT sist.. Så det jag skriver är inte fakta, det är observationer från tidigare erfarenheter ;)



Fördelarna med att jobba i ESWC är desto fler imo...

- Mognare spelare
- Mer seriöst
- Lagen kan reglerna
- De spelar på ESWCs datorer och kan inte fuska/anklaga andra för fusk på samma sätt
- Färre lag att hålla reda på
- Spänningen är enorm, man står bakom lagen


De negativa bitarna är..

- Få i crew (dock inte för få) men knasar sig något så kan det bli jobbigt
- Det är "våra datorer" dvs går något fel måste vi fixa
- Vi hade iaf dress code sist, vilket kan vara jobbigt om det är varmt (jeans som gäller)
- Felar en admin så blir det större explosion än om man är i WGT kan jag tycka
- Större press på sig att jobba bra



Jag kommer förmodligen att få göra lite allt möjligt. Vara där jag behövs. Och är det i WGT ibland så spelar det ingen roll.  Men jag vill inte BARA jobba med WGT.. det har jag gjort en gång innan och då var själva jobbet ganska kasst. Dock jobbade jag med skönaste crewet i världen då, nuke.se. Stora feta svettiga tatuerade killar som sniffar ens hår när man varit och duschat. Haha.. låter inte så charmigt, men kul som fan va det :D Det är inte samma crew nu längre och jag känner dem inte så jag kan inte uttala mig om dom är roliga eller ej... dom är säkert lika trevliga som nuke, bara mindre svettiga kanske :D

DHS05: Grrltech  (Informations och monterjobb)
DHW05:Gamingeye  (journalist och turneringsadmin)
DHS06: Game  (WGT Admin)
DHW06:Gamingeye Female  (GFT en av huvudadminsen) 
DHS07: Game  (ESWC Admin + förkval Inferno online dam & herr)
DHW07: - 
DHS08: Game  (ESWC/WGT Admin)


Jag åker ikväll med Sobbes brorsa Utaru. Så jag kommer inte vara online under några dagar. Jag kommer eventuellt att rapportera lite från Dreamhack under helgen dock.

Peace

Kommentarer
Postat av: Tobb

Lycka till med kidsen :P Missar tyvär dh i sommar vilket är relativt tråkigt, men men :(

2008-06-11 @ 18:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0