JULAFON!

Idag får jag min dator! :-DDDD

Den kom tidigare än väntat. Ska hem till Dennis efter jobbet så ska vi mecka lite med den. Det kommer vara Vista på den nu när jag får den, och det ska väck direkt. 

Kom på att jag alltid brukar skriva en önskelista lagom till jul. Så att det blir lättare för anhöriga som känner att dom måste köpa något. Jag vet vilket helvete jag haft tidigare år. I år har jag allt klart redan :-D Skööönt!

Egentligen känner jag att jag har allt jag någonsin kan önska mig. Det jag saknar är inget jag saknar.. det är överflödiga grejer som jag egentligen inte behöver ;)

Här följer min lista, utan imbördes ordning. 

- Sushi-set eller vad det heter. Typiskt japansk servis för sushi! Gärna en mer ingående bok om hur man gör sushi. Eventuellt en liten korg med wasabi och andra skumma ingredienser som jag inte har någon aning om hur man får tag på ;) Misosoppan vill jag kunna göra. Ingredienser till en sån vore ball också. http://sv.wikipedia.org/wiki/Misosoppa

- Extern hårddisk. För att min nya laptop skulle gå ner lite i pris så drog vi ner på hårddisken. En extern hårddisk skulle vara nice. Storleken har ingen betydelse :)

- Digitalkamera. Behöver inte vara flashig på något sätt. Det enda jag gärna ser är att den är tunn och nätt. Sen är resten inte så viktigt.

- Gymkort eller klippkort på Sydpoolen i Södertälje. 

- En ny musmatta.. min är sliten :-)

- Någon tröja med något skumt tryck :-)

- En hemmagjord tomte eller något annat med jultema! Hantverk <3

- En träningsmatta (Inte baaara för yoga, är det någon skillnad föresten?)


Det känns som att detta kommer bli min sista önskelista. Jag börjar bli lite för gammal för det ;) Önska kan man ju alltid göra, sen om man får det man vill ha är ju inte riktigt lika vesäntligt. 

Det enda jag verkligen vill ha på julafton är ett samlat firande med god mat och trevligt sällskap med de jag bryr mig allra mest om. Vad mer kan man egentligen på riktigt önska sig? 

Måste bara säga som slutpunkt att jag antagligen kommer bli gladare för en hemmagjord tomte än en extern hårddisk... 

... och jag menar det verkligen! 


Kommentarer
Postat av: Tobb

Nya datorer är alltid kul :D Tycker dock du borde ge Vista en chans, jag va emot det ganska hårt men nu ångrar jag mig inte en sekund att jag inte ominstallera till XP :) Iof så för förlorar jag lite minne om jag går över till xp för att xp inte stödjer mer än hmm 3gb tror jag det var men men.. :)



Hemmagjord tomte? :D Du kan juh alltid ta din "viking" du gjorde och slå in den och ge dig själv :P Hoppas du får något av det du vill ha :)



Hare gött :D

2008-11-17 @ 16:21:43
Postat av: L

Inget operativsystem som är baserat på 32 bitars arkitektur klarar mer än 4GB.



Vista är så mycket bättre än XP. Samt att man får DirectX 10 vilket ger mycket ögongodis i spel.

2008-11-17 @ 20:14:39
Postat av: Tobb

L, så kanske det va :D Ja DX10 är mumma :)

2008-11-17 @ 23:11:03
Postat av: Brun

Som vän av ordning måste jag bara poängtera att Sushi är en japansk rätt, inte Kinesisk. Detta betyder ju i och för sig inte att själva skålarna inte görs i Kina, men jag tror att de japanska är vanligare...



Watashi wa America no Kaigun no suihei desu!

// Brun - "vän av ordning"

2008-11-18 @ 23:07:55
Postat av: Mum-s

Kono dokuso o tabereba, bakuhatsu shimasu =)

2008-11-19 @ 11:40:33
Postat av: Cat

Tack Brun. Du är den enda som har riktig koll på mig :-)



Mamma... say whaaat??? Derka derka derka?

2008-11-19 @ 13:44:34
URL: http://catcat.blogg.se/
Postat av: Brun

Lugn, bara lugn... I've got your back.

2008-11-19 @ 23:19:36
Postat av: Jenny

Derka derka.. jag dör av skratt!!1

2008-11-21 @ 17:15:23
URL: http://www.balleronn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0