IKEASKIT

Haha herregud!


Igår va jag och Johanna och handlade datorbord och stol. Vi åkte från mitt jobb 16.46, gick  igenom IKEA i rekordfart och var hemma igen till 17.55.. 


Montera ett bord.. kan ju inte vara så jäkla svårt? Jag har ju monterat ikeas grejer innan... och då har det gått smärtfritt, vad jag vill minnas iaf. 


Johanna och jag kämpade för att få in bordet i lägenheten.. sen gick hon :) och lämnade ödet i mina händer. Och bra var väl det.. annars hade hon fått smaka på surCatta :D


La kartongen på golvet.. öppnade den glatt... tog fram instruktionsboken och märkte att jag lagt lådan upp och ner och åt fel håll. Orkade inte göra något åt det, dum som jag var. Jag fick lyfta på alla bitar i kartongen för att komma åt den första biten. Som i sin tur låg spegelvänt mot instruktionerna.. "äh det här fixar jag, orka vända på allt" tänkte jag. 


Jag insåg efter ett tag att jag hade sparat en jäkla massa energi och tid om jag vänt på kartongen från början. Än hade ingenting gått fel dock..


Allt blev färdigt förutom hurtsdörren och lådan. Ett tips.. MONTERA ALDRIG IKEABORD NÄR DU ÄR HUNGRIG!Satt och tampades med den där jävla dörren/luckan hur länge som helst känns det som. Jag hade nästan sönder alla hål som jag skulle skruva in skruvarna i. Insåg efter ett tag att det skulle sitta gängor där.. hrrrmmpf... fick dit luckan. Nu... lådan.. monterade så det såg riktigt ut.... men.. lådan gick inte att stänga! Barrrgh... !!! stannade upp, andades.. och fixade problemet... 


NU till min stora feta MISS! Fan.. jag skämms när jag säger det :D När allt var klart så låg det fortfarande plastgrejer i påsen. "Vart ska dessa vara?" hmm... de fanns inte med i instruktionen. hmm.. la mig på rygg på golvet, tryckte upp bordet med benen/fötterna och kikade under bordets "ben"... ja.. där skulle ju plupparna sitta.. så inte golvet blir förstört. Trycker in dessa på ena sidan.....


På ANDRA sidan finns hurtsen och där ska 4 pluppar in under. Jag tar då och vänder på bordet med tyngden på ena kortsidan... vilket gör att HELA sidan viker sig. Träet går sönder och stär står jag och kan inte göra något. Stannar upp.. andas.. försöker komma på en lösning som inte innehåller mer trasigt trä och trasiga fingrar. Ställer ner bordet försiktigt och bänder tillbaka sidan. Tänker.. ja men det är ju hurtsen som väger så jag får vända bordet åt andra hållet..."SPRAAAAAAK!" hela hurtsen viker sig.. FITT! FITT! FITT! FAN I FITTAN! skriker jag jävligt charmigt så att antagligen halva Södertälje hör mig. 


Står och konstaterar att om jag släpper bordet nu så kommer allt braka till småbitar.. IQIQIQIQIQIQ, vart är IQ't när man behöver det? Tänkte jag.. jag konstaterade också att man ALDRIG ska göra liknande saker på tom mage. Nej fyfan. 


Träet hade spruckit på 6 ställen pga de långa skruvarna som tryck sig igenom. Insåg sen vad löjligt allt var och började skratta åt mig själv..... DÅ ringer telefonen.. och jag står fortfarande och håller i det trasiga bordet som jag precis betalat ca 1200:- för... kan inte släppa.. och personen som ringer ger sig inte.. panik :)



Löste det hela så enkelt att jag la ner bordet på långsidan istället för kortsidan (som jag försökt med 2 gånger nu).

Problem solved! Det var väl inte så jävla svårt? Pucko!

Resultat:

Bordet är trotts allt stabilt pga sin vikt, det spruckna träet syns inte om man inte lägger sig under bordet och kollar. Luckan som jag demolerade hålen på kommer nog inte ha världens längsta livslängd och jag har inte orkat montera ihop datorstolen än!!! Det gör jag någon annan dag när jag har samlat energi :) 



Tills dess sitter jag i min fåtölj och surfar.



Bordet har inga ben.. det är "väggar" kan man säga. 





Den omonterade stolen! :)




 

.. och till råga på allt..... så MISSADE Jag min tvättid som jag väntat 2 veckor på! 

Hrrrrgggmmmmppppfffffhhhh!!!!




Oh happy DAYS! :D


Kommentarer
Postat av: Tobb

Haha, ursäkta men det var ganska kul läsningen när man kommit hem från jobbet :D Det där med lådan, kan du inte bara hiva in massa trälim i hålet och dra i pluggen/skruven och låta skiten torka? :)

Annars om du är duktig, så borrar du ett nytt hål :O



Fanns alla grejer me? :P Brukar alltid komma nån skruv eller plugg förlite :D Hoppas du är bättre på stolar än datorbord ;P



Tjingeling ;D

2008-10-02 @ 16:29:37
Postat av: CAT

Ja alla skruvar fanns med :D Jag brukar ha tur med sånt när jag köper IKEAgrejer.. brukar inte ha riktigt lika tur med ihopsättningen ;D

2008-10-03 @ 08:07:38
URL: http://catcat.blogg.se/
Postat av: Tobb

Haha, ihopsättningen är det lättaste :) Blir bara liiiiite jobbigt när skruvar saknas :P Tur att du fick ihop det till slut iaf :)

2008-10-03 @ 19:35:28
Postat av: SobriuS

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH =)))

2009-08-02 @ 22:05:01
URL: http://www.paradoxmedia.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0