England - Grekland - Sverige

Hej,

Sitter just nu pa ett internetcafe i Lavrio, Grekland, for att planera morgondagen. Imorgon aker jag till STOCKHOLM :DDDD Kommer bli sjukt skont att komma hem igen. Aker fran Aten imorgon vid 11:40 och landar 14:20 pa arlanda. Dar kommer en kompis och plockar upp oss.. och sen ska jag valdgasta Max och sno hans soffa. Vet inte hur lange jag kommer stanna i Stockholm, skolan borjar 15e sa jag funderar pa att stanna hela veckan ut.. jag menar, det finns ju inget att langta efter i Sunne innan alla vanner kommit dit :)

England har varit underbart! www.helloleeds.wordpress.com det ar adressen till min och Idas blogg som vi skrivit. Dar har vi skrivit allt mojligt som har med englad att gora.

2 manader av praktik i ett helt annat land gav sjukt mycket. Inte minst pepp. Sjalva larandet av programmen gav inte sa mycket eftersom kollegorna jobbade i aldre mjukvaror som jag inte rort sen typ 2004 i gymnasiet xD men det jag fatt ut av det mest ar att jag verkligen fatt kanslan av att allt ar mojligt om man ser pa det med oppna ogon :))))

Ni anar inte hur min hjarna gick pa hogvarv under planeringen infor england. Hur kommer det bli att jobba i inches istallet for millimeter/cm? Kommer det ta lang tid att anpassa sig till ett brittiskt tangentbord? Hur lang ar en mile nu igen?? hur fan ska jag komma ihag alla branschbegrepp??? Manga saker vet jag nu att jag inte ens hade behovt lagga en tanke at. Tangentbordet var samma som i Counter-Strike (haha!) sa det var busenkelt att anvanda. Och jag behovde aldrig jobba i inches eftersom man kan satta egna installningar i programmet pa datorn. Det kanske ar logiskt egentligen, men nervositeten av att aka till ett annat land och jobba och forsoka fa sig forstadd gjorde att man tankte igenom ALLT som kan komma i ens vag. Den basta erfarenheten av detta ar att jag nu vet att jag kan jobba vart som helst, eftersom kreativitet inte har nagot med placering att gora. Allt ligger i hjarnan, och den bar man ju med sig overallt eller hur? xD

Nog om england. Vi bestamde oss for att aka med Marko (som vi bodde hos i england), hans son och hans mamma till Grekland. Men jag orkar inte skriva mer nu, (TL;DR-varning) sa jag ger er Grekland i bilder istallet :) Enjoy!

Ps. Jag har saknat er som fan!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0