Stockholm för nybörjare

Tjenna bloggeeen...

Jag satt och klickade mig igenom en väns blogg och snubblade in på en ganska gammal (2006) men ändå skön kategori: Stockholm för nybörjare. Här nämns de oskrivna lagarna som stockholmare blir förbannade över om de inte följs.


Del 3:

BILDKÄLLA: www.maxcollin.se

"Mitt i rusningstrafiken, då människor har som mest bråttom, dyker de upp.Rulltrappsidioterna! Människorna som inte förstått att vänster fil är omkörningsfilen. –Samma människor som i trafiken ligger och puttrar i 75 km/h på en 90-väg. Allt som oftast centerpartister från glesbygden på besök i storstan. Bönder helt enkelt!

Förstå:
3) HÖGER = STÅ. VÄNSTER = GÅ.

"


Älskar sättet han tar upp det! Vilken rage! Max du är ett original haha!

Men stackars bönder. Hur ska de veta? Förstår man varför 99% av alla i rulltrappan ser mordiska ut? Ingen säger ju något? ... ja, förutom du som skriver om det på din blogg, men bönder kanske inte vet vad en blogg är? Well.. mitt nya motto är, att om jag ser en "bonde" som gör fel, så ska jag berätta för personen vad han/hon gör fel, och då med en icke besserwisser-dryg stockholmsröst så att det inte tas på fel sätt. Man kanske ska dra på en bred lantisdialekt så att personen tar mina stockholmsråd som konstruktiv kritik ;D

Läs mer om Max stockholmstankar här! Läsvärt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0