Mögel

Ibland undrar man saker som man egentligen inte vågar fråga någon om. Jag va i köket på jobbet idag och såg på all gammal mat som fanns i kylen. Yoghurt som gick ut i februari, mackor som legat där sen i mars och lite annat smått och gått.

Då slår det mig.. vad händer egentligen om man äter möglig mat? Har DU provat? har du vågat?

Jag har då gjort som alla gör, man slänger möglig mat av automatik. Men hur många har egentligen provat för att se konsekvenserna? Och har det hänt något då isånna fall?

Några gånger har man tagit första tuggan i sin macka och upptäkt en liten grön fläck, men vad har hänt? NADA!

Mögelost är ju ok! Så jag förstår inte riktigt :) Vad är det att vara rädd för?


Jag är trött..






ps. Nej jag ska inte äta upp den mögliga maten i kylen! ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0