Lägenhet, men vart?

Lägenhet, men vart?


Jag är mer sugen än vanligt nu. Jag vill köpa mig något eget. Jag har varit duktig och sparat ihop pengar och det ska jag fortsätta med så jag har en bra handpenning sen.

Jag tänker inte köpa något nu de närmsta veckorna direkt. Det kommer säkert ta minst ett år att bestämma sig. Men det får ta den tiden det tar. Ju längre tiden går desto mer kan jag spara och ju mindre behöver jag låna.

Jag var ju inne i den här svängen för inte alls länge sedan. Jag var ju jättenära att försöka låna 1,1miljon från banken. Men jag ångrade mig i sista sekunden och sket i det. Kände att jag behövde ett tryggare jobb.

Nu är jag iallafall inne i tankarna igen. Eftersom det kommer ta mig 1h 20min att ta mig till det nya jobbet så kan det ju vara ett smart drag att skaffa lägenhet lite närmare... nya jobbet ligger som sagt i Solna.. dock är det ju inget jobb man kan lita på tyvärr eftersom det bara är en projektanställning. Men som sagt.... så tänker jag tänka över detta både en två tre fyra fem...78 79 gånger... och det kanske tar ett år det kanske tar 10.. men jag älskar tanken att få inreda hur fan man vill och måla om efter egna önskningar utan att behöva fråga någon.. och lite större utrymme hade ju inte varit helt fel. Bor ju på 26kvadrat i södertälje nu... inte så glassigt kanske.

Jag kommer hålla er uppdaterade om bostadsköp när jag funderat lite mer ;)

Under tiden så kan ni ju hjälpa mig lite om VART jag ska flytta och inte. Jag är så dålig på sånt här.... vad är mest prisvärt osv. Kommentera gärna ;)

Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0