Jag vill rädda världen

På senare tid har jag fått riktiga skuldkänslor. Jag har gnällt och gnällt över diverse skit. Jag har klagat över prylar som är så jävla onödiga att man lika gärna kan kasta klagomålen i papperskorgen.

Jag var iofs värre förr.

Nu blir jag inte ledsen i hjärtat om en materiell grej blir stulen eller går sönder. Men jag går just nu runt och tänker på hur misslyckad jag är pga att jag kommer behöva gå på bidrag nu när jag blir arbetsloose och att jag kanske måste flytta hem..... :p 




Såg en annons i .se häromveckan. En bild som jag verkligen kände något för.


djuritvattmaskin

http://www.djurensratt.se/


Jag blir fan äcklad av päls.
Riktig sådan menar jag då. Det är i sig inte fult, dock skulle jag aldrig kunna ha det på mig i stora mängder. Jag har aldrig ägt något sånt plagg, inte ens låtsaspäls. Vi behöver inte päls så varför använda det när det finns andra alternativ till värme. 

Med de åsikterna så borde jag bli vegeterian också.... men det skulle jag inte kunna klara av. Päls är en lyxfaktor... och något som ingen behöver. Kött borde också vara en lyxfaktor, för vi behöver det inte heller egentligen. Men det är ju så jävla gott :D

Dubbelmoral av mig där... men det skiter jag i ..... usch vad elak jag är :(  jaja... annonskampanjen berörde mig iallafall och det är inte mycket reklam som gör det, eftersom jag är arbetsskadad i reklambranschen så letar jag alltid fel i annonser och jag tänker alltid "jag skulle ha gjort på ett annat sätt". Men denna snutt reklam tyckte jag verkligen tog i hjärtat. Varför vet jag inte. 



Sen så läste jag i expressen idag om att en man inte ville operera bort sin groteska livshotande tumör han har i ansiktet.... av religiösa själ. Snacka om att dö för sin religion. Många hånar religiösa människor och tycker att de är hjärntvättade och dumma i huvet som ägnar hela sitt liv åt något som inte har fysisk materia.

tumoriansiktet

http://www.expressen.se/nyheter/1.957954/skracktumoren-hotar-kvava-honom



Jag tror på ödet. Ska något hända.. så händer det. Missar jag något... så var det ämnat.. för missar man något så träffar man på något annat istället.

Det är ganska befriande att tänka i dom banorna... man bölar inte lika mycke över spilld mjölk längre då. Det är min lilla "religion" och tro som jag själv valt att leva efter.
 
tumoriansiktet2

Jag hade nog opererat mig.. om jag varit helt säker på att jag skulle överleva. Jag hade nog opererat mig i ett lite tidigare skede också... men det är nog lätt att säga... usch... stackarn =/



........................... och här klagar man på att man har en finne på hakan... pffffffffffffffffffffff........


Ibland vill jag bara rädda allt och alla från deras bekymmer.. men det går inte. Man räcker inte till... jag får bara så ont i hjärtat vissa dagar när jag ser bilder på sönderbrända barn och andra individer som plågas. Fyfan.... :(

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej vännen!
Vet du.. jag och några i skolan disskuterade just det där med päls för inte så länge sedan.. Det är konstigt egentligen att just pälsen är så oaccepterad när vi sitter och äter kött till middag, fast det är kanske inte riktigt samma sak.. eller? aja.. iallafall så hade en kompis till mig i skolan haft en skinnjacka på sig i ca tre veckor, men när hon sedan en dag kom med en päls runt halsen så fick hon kommentarer direkt! Men egentligen, varför just päls? borde inte skinn vara MINST lika oacceptabelt?? :S
Hehe.. livet stora gåtor! :P
Ses ikväll!! :D
Puss å kram

2007-12-07 @ 13:44:38
Postat av: Catarina

Jo det är ju just det jag menar lit där..... dubbelmoralen är så sjuk. Kött borde också vara en lyxfaktor...

jag tror att just päls förknippas med söta husdjur.. och folk har svårare att acceptera sånna djurs död.

Dom snackade om det på Boston tea party för någon eller några veckor sen. Tror inte dom kom fram till så mycket mer än att folk inte vill döda söta djur med mjuk och gullig päls.

2007-12-07 @ 14:42:07
URL: http://catcat.blogg.se
Postat av: Mum-s

Sedan urminnes tider slaktar vi djur för köttets skull och sedan tar reda på huden/pälsen för att ta på oss och hålla värmen. Men att döda djur bara för pälsen, eller något ämne som man utvinner för att tillverka t.ex. rynkkrämer & smink det är verklig lyx....

2007-12-07 @ 17:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0