Sammanfattning 2007

Det här året går inte ens att jämföra med förra året egentligen.. men jag gör det ändå så förstår ni skillnaden. Båda åren har gott att bjuda på... men också skitkassa grejer. Detta är såklart inte allt..... :p men det mesta..

(Observera att det är lång tid mellan punkterna)

2006:
- Studenten!
- Kaos med pojken, resulterar i att det tar slut. Förlåt för att jag var en gris :(
- Nya vänner från linköping och nyköping.
- Ny pojkvän
- Första egna lägenheten
- Första jobbet som grafiker startas

2007:
- Sambo!
- Linköpingsvännerna säger upp kontakten.
- Sambo flyttar tillbaka till nyköping.
- Bor helt ensam igen.
- Slutar spela cs helt och börjar spela fotboll igen!
- Umgås mer och mer med Johanna och Johanna! :)
- Får inte jobba kvar som grafiker.
- Får nytt jobb som grafiker, blir lovad förlängning efter 3 månader.. händer inte.
- Reser ensam utomlands för första gången! :O
- Får inneboende! :)
- Hittar nytt jobb som servitris, men blir magsjuk till första dagen och de som skulle anställa mig trodde jag var bakis och lat. Så det sket sig.
- Börjar spela cs och poker igen i brist på annat att göra.
- Arbetslös och vänder totalt på dygnet. 

Nu: Inte gått längre än till pizzerian, på en vecka.

- Första julen utan pojkvän är avklarad..... nu väntar första nyårsaftonen utan pojkvän.


Det är sjukt mycke man gör tillsammans med pojkvänner som man inte tänker på egentligen. Jag har alltid firat div högtider med pojkvänner för jag har nästan alltid haft någon. Sen maj nu 2007 har jag dock hållt mig ifrån flickvänstitleln ganska bra. Det har varit både bra och dåligt såklart.

Bra:
- Lärt mig att stå helt på egna ben
- Ta _alla_ beslut själv
- Bry och pyssla om mig själv
- Lära känna mig själv mer
- Har umgåtts myyycket mer med mina vänner (stort +) <3
- Självkänslan utvecklades ett tag
- Ekonomin bättrades
- Frihet i allmänhet.
- Avstressande.


Dåligt:
- Stundtals snudd på depression
- Självkänslan höll inte i sig
- Alkohol osv
- Ensamhet
- Ungkarlssyndromet... (skita i allt)
- Ingen att pyssla om !!
- Självömkan .... :p


Känns lite dubbelmoral över allt jag skriver just nu.... men det jag beskriver är mina upp och nedgångar det senaste året. De positiva sakerna och tankarna kommer när jag umgås med mina vänner.. som jag älskar och mår bra tillsammans med. De dåliga kommer såklart oftast på kvällarna när man ska sova eller så.

2006 var ett av mina absolut bästa år någonsin då mitt liv verkligen började på nytt efter studenten. Flytta hemifrån var ett extremt steg i rätt riktning. Midsommar 2006 med vännerna från Linköping kommer jag aldrig någonsin att glömma och jag fick mitt drömjobb samma år!! <3


Jag hade feta nyårslöften nyårsafton 2005 och jag höll alla. 2006 gav jag inga... det kanske va därför 2007 blev ganska ovärt... .... Men nu inatt.. då jävlar ska jag lova och önska mig massor... det gäller att sätta upp realistiska mål bara så lyckas man, så är det med allt.



Nytt motto för 2008: Go for it!!1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0