Bills bills bills

Sitter här och ska betala mina räkningar som jag fått in den senaste tiden.

Jag vaknade faktist i panik (idag igen) och trodde att min TV inte skulle fungera eftersom jag inte betalat räkningarna. Jag kastade mig på telefonen och ringde hem till mamma. Upptaget... ringer hennes mobil... men efter en signal så inser jag.. att jag bara drömt som vanligt.

Jag hade dock inte betalat mina räkningar, men det hade jag bestämt med mig själv att jag skulle göra idag. Jag hatar att vakna upp med sån panik.. :p En liten skitgrej kan bli så stor för mig när jag sover och jag kastar saker omkring och skriker.. det är fan läskigt.

Min räddning är att jag inte är lika extrem när jag sover borta :) Då brukar jag bara gå lite i sömnen typ och säga nåt litet ord, men när jag sover ensam så leker jag hela havet stormar.

Remissen som läkaren i Södertälje skickade till neurologkliniken på Karolinska har kommit fram nu iaf. Fick en bekräftelse på det igår. Nu väntar jag bara på att få en tid, så dom kan bota mig. :p

Nae... räkningar är nog aldrig kul att betala. Men jag brukar trösta mig med att alla jag känner har mer att betala än mig. I fasta kostnader har jag.

Hyra (+Kabel TV): 3128:-
Bredband: 299:-
SL-kort: 370:-
Sthlm Bostadsförmedling: 275:-
= 4072:-

(sen så tillkommer ju el och försäkringar osv som jag betalar en gång om året typ. Men jag sparar undan 1000:- i månaden och tar dem räkningarna när de kommer. På så sätt så kan jag glömma bort att jag måste betala dem tills att jag får fakturan... men då har  jag pengar undansparat, så det blir aldrig extra saftigt någon månad).

Har varit med i Stockholms bostadsförmedling i en månad :P Känner lite att det är onödigt.. men om jag inte betalar detta så kommer jag ångra mig om 10 år när jag har en chans att kunna få en lägenhet i stan utan att köpa en.

Jag har sammanlagt 14000 på sparkontot och 5000 på lönekontot nu. Och dessa pengar ska räcka tills jag får ett nytt jobb. Och sist jag va arbetslös så tog det mig 4 månader innan jag fick nåt............. så... låt säga på en höft att jag har 6000:- i fasta avgifter varje månad (+mat osv). Då kan jag bo här i 3 månader utan att behöva jobba. 

Jajuste,  jag får ju en till lön i september på 16500 (innan skatt). Så där har jag 2 månader till. Sen om det skulle krisa sig rejält och alla hatar mig.. även Willys i Boden...... så har jag 10900:- i fonder. 

Jag älskar mina föräldrar, men jag vägrar flytta hem :D 

Höhö :)

Nu ska jag städa... får besök idag. Vi hörs :) Puss på er!!
 

Kommentarer
Postat av: Ann

Någonting säger mig att du kommer snart att hitta nytt jobb Catten, den som säger nej till dig går med grym förlust.
Kram!

2007-07-29 @ 13:58:30
URL: http://kykyri.blogg.se
Postat av: Catarina

Awwwww <3<3 :D

2007-07-29 @ 14:35:20
URL: http://catcat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0