Helg

Mjaaa :) helgen börjar rinna mot sitt slut och ännu en arbetsvecka börjar närma sig. Vilket jag för första gången på länge faktist längtat efter. För imorgon hoppas jag på en trevlig lunch med mina vänner. Ekonomin stödjer inte riktigt uteluncher men vad gör man inte för trevligt sällskap ;)

I helgen så har jag inte gjort speciellt mycket. I fredags så.. hmm... va jag hemma tror jag.. och i lördags så kom min kära far och hämtade mig på fyrhjulingen och körde mig ut till deras hus i Mölnbo. Där spenderade jag hela förmiddagen liggandes vid poolen och lyssnade på radion. Pappa höll på att bygga färdigt poolaltanen så jag gjorde honom sällskap.

Huuuur skönt som helst att ligga där. Bilder kommer komma upp på måndag, jag har ingen bluetooth hemma. Sen så åkte jag med André och Adela till Södertälje. Vi skulle hjälpa Johanna att flytta. Vi monterade skåp, bord och stolar. Och det gick väl bra :) hann inte klart allt dock. Bilder på detta kommer också på måndag! :D

Sen så beslutade vi oss för att gå ut. Vi åkte in till sthlm för att träffa några vänner. Men de hörde inte av sig först och sen när vi väl fick tag i dem så va de för fulla för att ens prata med. Så Adela och Johanna ville åka hem.. så det gjorde vi.

Sov något otroligt skönt inatt :) ville inte gå upp ur sängen när jag vaknade, men när jag såg min stökiga lägenhet så bestämde jag mig för att gå upp :p Har dock varit uppe i 4h nu och har inte ens rört röran :) Ska nog käka lite först.

Ajuste.. jag håller ju på att söka jobb nu. Eftersom jag i slutet på aug inte kommer ha något att göra. Men det slog mig nu att jag måste köpa en ny mobil eftersom jag använt jobbtelefonen under hela perioden och innan jag jobbade på adservice så hade jag en annan jobbtelefon. Så jag har inte betalt några telefonräkningar på.. hmm... 1½ år snart. Då kommer mina sms att minska nåt enormt. Skickar säkert 30 om dagen nu. Det kommer väl kanske bli 1 om dagen sen eller något. Vi får se.

Det är mycket som kommer ändras iom allt med jobbet. Om jag inte får ett nytt jobb inom 4 veckor så måste jag säga upp min lägenhet och flytta hem. Men jag är inte med i någon a-kassa eller i något fack. Så jag kommer inte ha några pengar alls. 

Anledningen till att jag inte gått med i något sådant är för att jag inte tänker tillåta mig själv att leva på bidrag. Är jag fattig så ska jag kämpa mig därifrån så det heter duga. Jag vägrar leva på någon annan. Bor jag hemma så lever jag iofs på mor å far, men dom kommer jag betala tillbaka pengar till sen isf.

Jag funderar på om jag inte får något jobb. Så ska jag antingen läsa vidare på den grafiska stigen. Men om jag inte känner för att göra det sen om ett tag när allt lugnat sig lite så funderar jag på att skola om mig. Jag har alltid velat jobba som kallskänka och allt vad det innebär. Jag har sett massa kvällskurser man kan ta. 

Vi får se vart vinden för mig. Jag är redo att flytta vart som helst för ett jobb. Det enda som höll mig kvar i sthlm va mitt arbete och nu när det är väck så kan inget stoppa mig från att ta ett i Kiruna eller whatever ;)

Jag ska hålla er uppdaterade.. I promise ;) 


Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0