Räkmackor

Igår så tog jag mig friheten att laga till lite lyxmat. Räkmackor är något otroligt gott! Men det gäller att hålla ner kalorierna när man ska gå ner i vikt. Jag lyckades gå ner 3kg och har inte gått upp igen.. som jag fasat över. I fredags på grillfesten så va jag jätteduktig.. jag åt mest sallad och drack inte såååå mycke alkohol ;)

Bland annat Johanna T höll sig nykter. Hon håller också på att gå ner i vikt. Men man får inte glömma bort att ha kul! Så jag dricker mig full, men kompenserar det med prommenader och bättre mat efteråt.

Räkmackor måste innehålla majonäs. Men jag blandade ut med lite lätt creme fraische. Då spädde man ut den lite. Jag vägrar köpa lättmajonäs eller fettfri... urk... jag snålar hellre.

På mitt bord:
Ägg
Räkor
Sallad
Morötter
Tomat
Gurka
Mörkt rostbröd
Lätta
Majonäs & Lätt creme fraische
Brustablett C-vitamin
Omega 3 tabletter
Proteintabletter
Solroskärnor

Det gäller att sluta äta när man känner att man börjar bli mätt. Bäst är att äta låååååångsamt. För då hinner magen känna efter och man kan sluta i tid. Vill man hålla kalorierna nere så ska man dricka MYCKET vatten. Det ger en extra mättande känsla faktist och då äter man inte lika mycket.

Det är farligt att äta lyxmat.. det är ju så gott att man inte vill sluta masa i sig godsakerna. Men jag såg något amerikanskt program på tv häromdan när jag zappade. En kille sa något i stil med:

"Allways leave a little something on your plate". Alltså... man kan spara ganska många kalorier i längden på att alltid lämna lite mat. Och det försöker jag leva efter nu ;)



ägg bröd räkor solroskärnor cvitamin grönsaker

allmat

räkmacka


Huuur gott som helst!!!!

Kommentarer
Postat av: isabel

det va light oboyglass vi åt! :)

2007-07-09 @ 14:10:16
Postat av: Catarina

aaa men det va ju kvällsfikat ;);););) där lämnade jag inget kvar iofs.. det va ju jättegott!

2007-07-09 @ 14:15:11
URL: http://catcat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0