Vaio

Jag har bestämt mig nu. Tror jag. Jag ska ge upp spelandet helt och köpa mig själv en laptop. Eftersom jag blev av med min skärm som kostade en del så känner jag att jag lika gärna kan sälja allt jag har i min burk medans det är moderna grejer i den, för att istället köpa en laptop.

Jag vill ha en Vaio. Lägger till en bild i slutet här så ni får se. Min vän som just nu befinner sig i LA, USA, ska eventuellt köpa med sig en dator hem till mig. För där borta kostar dessa datorer ca 9000 mindre. Helt insane. En dator som kostar runt 20 000 här i sverige kan kosta typ 11 000 i USA.

Jag har ca 8000 på sparkontot nu och jag har lånat ut 1500 till en vän. Så jag har minst 9500 avv göra av med. Plus att jag varje månad lägger undan 1000. Så minst 10500:- har jag. Och om jag säljer det jag har kvar (som kostade 6000 när jag köpte't)  så får jag minst minst 3000 till. Alltså... 13500:- har jag att lägga på något gott. Och varför inte en Vaio?

Jag tänkte ju resa lite i sommar, det är därför jag sparat ihop pengarna. Men jag hittade ingen att åka med. Jag ville ju helst åka med min pojkvän men eftersom det är slut mellan oss nu så blir det ju inget. Sen så tänkte jag köpa en platt väggTV för pengarna. Men nu när jag ändå blivit av med min skärm så kan jag lika gärna köpa en laptop.

Då kan man sitta i sängen och skriva, som jag gör nu. Jag använder för tillfället brorsans kompis ITGskoldator. Mycket värt.

Det enda negativa med att befinna sig i sängen med datorn är att man somnar något otroligt lätt, och ofta mitt i en konversation. 

Nu är det Die Hard på TV. Inte den bästa. Vet inte vad denna heter, men det är den 2a tror jag. Det är med han blonda tysken som är brorsa med Hans Gruber från första filmen. De ska sno lite guld.

Jag vill också vara rik ;( ..... eller riktigt kär..... det finns ingen prislapp på den där pirriga känslan man får när man är kär.... helt sjukt underbart. Dit vill jag komma nu nu nu :D

 
 
'


Kommentarer
Postat av: Patrik

Nu till den viktigaste frågan! Vad blir det för färg på Vaio? :D

2007-06-22 @ 11:06:05
URL: http://jitte.blogg.se
Postat av: Catarina

Det blir en grön om jag får välja. Men det finns nog inte så många sånna så då blir det nog en vit eller en svart. Dem är feta också :)

2007-06-22 @ 14:00:25
URL: http://catcat.blogg.se
Postat av: Patrik

Helt rätt förstaval av färgen alltså =)

2007-06-22 @ 14:18:05
URL: http://jitte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0