Paaaarty party!

Idag blir det middag med johanna och hennes katter och sen så ska vi ut på krogen i sthlm med några andra vänner. Ska bli riktigt kul att få komma ut efter gårdagens skitsega fredag.

Tänkte egentligen gå ner på stan idag på morgonen och ställde klockan på 9.. men jag har inte kommit längre än att ha duschat och ätit en knäckemacka.. funderar på vad jag ska ha på mig ikväll.... hmm....

Det återstår att se vad det blir. nu ska jag städa lite och sen se om jag hinner gå ner på stan innan allt stänger.

Igår handlade jag föresten lite vin. Jag har en ny favorit... Redwood Creek. Jag är relativt ny på att dricka vin så jag har inte riktigt lärt mig att uppskatta the heavy stuff but Im getting there. Redwood Creek är så otroligt lättdrucket att det nästan blir farligt. Men jag är bäst på att hantera alkohol... höhö..

Såhär såg min köplista ut:
(klicka på bilderna för att se dem i större format)


Redwood Creek

2st
Redwood Creek California Chardonnay:
Färg: Ljusgul färg med grön nyans.
Doft: Fruktig doft med inslag av tropisk frukt, bommor och vanilj.
Smak: Torr, mycket fruktig smak med inslag av tropisk frukt och vanilj.
Användning: Serveras vid 8-10°C till rätter av grillad fisk eller till ljust kött.
Från: USA
Pris /st: 71.00:-





Jacob's Creek

1st
Jacob's Creek Semillon Chardonnay:
Färg: Ljusgul färg.
Doft: Ungdomlig, fruktig doft med inslag av fat, tropisk frukt, grön banan & melon.
Smak: Torr, fruktig smak m inslag av fat, tropisk frukt, grön banan & citrus.
Användning: Serveras vid 8-10°C till fisk- och skaldjursrätter.
Från: Australien
Pris: 69.00:-




KWV Cardonnay

1st
KWV Chardonnay:
Färg: Ljusgul färg.
Doft: Fruktig doft med inslag av fat, tropisk frukt och vanilj.
Smak: Torr, fruktig smak med inslag av fat, tropisk frukt och vanilj.
Användning: Serveras vid 8-10°C till rätter av fisk och ljust kött.
Från: Sydafrika
Pris: 68.00:-



Pris totalt: 275,00:-
Källa: Systembolaget.se


Den sistnämnda är min tidigare favorit. Jacob's Creek va jag mest nyfiken på. Morsan sa att det var billigt blask.. men jag vill ändå testa. Redwood Creek är som sagt min nya favvis som min vän Jen bjöd på sist jag träffade henne.



KOM IHÅG ATT ALL ALKOHOL KAN SKADA NÅGOT OTROLIGT SÅ DRICK MED MÅTTA!
Gör som jag.. ha 3 glas framför dig... ett med ett gott vin, en grogg och ett stort glas vatten. Då mår man bäst och har absolut roligast! Det lovar jag dig!

Tat lugnt.

Kommentarer
Postat av: MammaMu

En kommentar om kommentaren... Jacob´s Creek var jättegott!

2007-05-29 @ 21:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0