Kalorier i drycker :p

Jag är inte lika nojjig nu som jag va förut.... då räknade jag alla kalorier på allt jag åt.. men kom fram till att det varken ledde till viktnedgång eller gott beteende. Det blev bara ett extra lager med stress som la sig i huvet.

Dock tycker jag att man verkligen ska hålla lite koll på vad saker och ting verkligen ger för effekt. Man behöver ju inte räkna exakta siffror... det gäller bara att ha ett hum.. så lever man mer hälsosamt.



Ett glas:
Lättmjölk: 129 kcal
Mellanmjölk: 155 kcal
Rödmjölk: 198 kcal
Hemmapressad apelsinjuice: 94 kcal
Drickfärdig hallonsaft: 76 kcal

En burk:
Vanlig läsk: 127 kcal
Light läsk: 0 kcal

En kopp/mugg:
Caffé latte: 96 kcal
Te: 0 kcal
Svart kaffe: 0 kcal

På krogen (?) .....
Rödvin: 108 kcal
Glas vitt vin: 107 kcal
En stor stark: 188 kcal
En flaska cider (33 cl): (4,5%) 215 kcal



Mitt kaloriintag ska vara 1300 kcal om dagen..... det är 6 cider eller en flaska vin typ. Fyfan :D

Kommentarer
Postat av: isabel

läste på en 50cl colaflaska för nån dag sen. en portion (2.5 dl) innhåller
29% av rekommenderat dagligt intag, om man har en kost på 2000 kcal per dag. hahahah.. tänk hur mycket cola man trycker i sig.. inte konstigt att man är hypad! ;p

2007-11-22 @ 13:18:56
Postat av: Anonym

Sprit är gott...

2007-11-22 @ 13:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0