Recept

Skulle baka något trevligt och slösurfade runt på recept.

Här var vi exempel på ett extremt dåligt recept.


Kladdkaka

10-12 bitar

Ingredienser:
100g smör
1½ dl vetemjöl
4 msk kakao
1½ tsk vanilinsocker
2 ägg
3 dl socker

Sätt på ugnen på 175°. Låt smöret smälta i en kastrull. Ta kastrullen från värmen. tillsätt de övriga ingredienserna och rör om tills allt är välblandat.


Häll smeten i en smord form, gärna med löstagbar botten. Grädda i ugnen 30-35 min. kakan blir låg och skall vara lite kladdig i mitten. Lägg tårtan på serveringsfat. Pudra över med florsocker.

Serveras med lite vispad grädde, men går bra utan också.


Stackars alla som inte kan baka och som följt receptet.......

"- Men jag följde ju receptet till punkt och pricka!! Vad fan gjorde jag för feeeel?? "

I receptet så står det inte att man ska vispa äggen och sockret tillsammans och sen så står det inte att det smälta smöret skall vara kallt när man blandar allt...

Hade man följt det där receptet så hade det inte blivit mycke till kladdkaka....... 

kladdkaka


Tips: Vet du inte hur du ska baka något... leta efter mååånga recept och försök hitta en gemensam nämnare. Använd sen ingredienser efter eget känn. På så sätt så lär du dig recepten i skallen också... jag använder inte mått heller.. det har jag inte använt på några år nu... det blir alltid bäst när man gör efter magkänslan :) Då slipper man råka ut för kassa recept.









 

Bildkälla: www.coop.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0