Dålig dag på jobbet igår

Igår hade jag ingen bra dag på jobbet.

Jag minns att jag hela vägen från tåget till jobbet önskade att dagen skulle bli lyckad...... ja.. man kan ju inte få alla önskningar uppfyllda?!

Dagen började med att jag hade massor med jobb liggandes som jag inte blivit klar med dagen innan. Pga ett, vad vi trodde, programfel... så försenades allt. Hur jag än gjorde när jag öppnade mina filer så hängde sig Indesign (programmet jag jobbar i) och stängdes ner... plopp sa det. Och varje gång det hände så sparades en ghost på filen.. vilket resulterade i mängder med öppnade dokument varje gång jag öppnade skiten.

Låter det rörigt? Det var rörigare irl... :p

Jag älskar error-rutor!!


indesign


Jag gav upp med Indesign och eftersom jobbet gjorts tidigare i word.. (det är en årlig produkt, men materialet finns inte kvar).... så tänkte jag.. nää men jag gör det i word istället.. det hänger sig ju iallafall inte......


word






Nåväl.. efter massor med trassel så kom vi överrens.. jag och kollegan, om att det kanske är programmet som hakat sig.. så jag avinstallerade alla Adobeprogram som jag jobbar i...... vilket tog en jävla tid...



avinstallation


... och installerade om allt igen..... som tog ännu längre tid.... och till slut så sket jag nästa i vilket och började jobba med lite annat... trotts att materialet jag jobbade med var 2 dagar sent.


Men... när jag gjort allt detta med installationerna... och öppnade min älskade fil igen.. så insåg jag att det inte var programmet det var fel på, utan filen. Vilket jag innan inte ville tro... eftersom jag lagt ner massor med jobb på den. Därför valde jag att tro att det var programmets fel, eller datorns ;)

Vid 17.00 igår (jag börjar 08.00 och slutar 16.30 egentligen) så slängde jag filen i papperskorgen.. gav upp.. och började om på nytt. Vid 20.00 gick jag härifrån. Resan hem tar 1½h så jag var hemma vid 21.30 och var helt slut. Åt middagen i form av en pastasallad från pressbyrån på tåget. Mums... :p




Nu när jag kom till jobbet idag så känner jag en otrolig lättnad att jag ändå stannade kvar såpass länge och fixade skiten. Nu inväntar jag bara feedback på materialet och sen ska det iväg till tryck. Sen kan jag börja beta av allt annat på min to-do-lista.. sen tar jag helg.

:)

Nu är det fika......


Kommentarer
Postat av: Anonym

shit, avinstallera hela CS sviten är det sista man gör om man är on the clock.

2007-10-20 @ 22:49:40
Postat av: Catarina

Det var chefens förslag :p

2007-10-22 @ 09:28:38
URL: http://catcat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0