Oslo

Började skriva ett inlägg om min resa till Oslo men jag postade det aldrig. Jag satt och skrev under en paus på kursen så därför är delar av texten med norska bokstäver:


  • Hej hej

    Resan hit gick inte sådær jættebra.. hittade inte till busstationen vid Vreten. Det var så dåligt skyltat och jag letade i en halvtimme efter den. Vreten ær ju inte så stort direkt så jag trodde inte att jag skulle behøva mer tid. Jag åkte ju taxi till Vreten från min væn som jag øvernattade hos men taxichaffisen hade ingen aning om vart bussen gick ifrån. Bussen skulle gå 04.50 och kl 04.55 så insåg jag att jag hade missat bussen. Jag hoppade in i en taxi istællet. Så resan bara till Arlanda kostade 175:- (buss) + 75 (taxi till vreten) + 415 (taxi från vreten till arlanda) = 665:-

    Sen nær jag kommer till Arlanda så ær flyget førsenat med 2h vilket resulterar till att jag har jættebrottom bort till Confirmit (kursen). Hoppar in i en taxi på Oslos flygplats. Visste inte innan hur långt det var till kursen.. tydligen så var det 40min. Resan från flygplatsen till Confirmit stannade på 1000:-

    Alltså. Bara resan hit, førutom flyg, kostade 1665:- ... och jag kom 2h sent......  jævligt vært!!!


Sen så skrev jag inget mer under kursen. Pausen tog slut. Men kursen var iallafall skitbra. Och jag passade på att träffa en vän också när jag var i Oslo. Claes. VI åt lite McDonalds på kvällen men jag begav mig till hotellet direkt efter. Jag orkade inte hitta på något. Jag var helt slut efter resan.

Hotellsängen var gigantisk och rummet var så jävla lyxigt! Somnade direkt... hann inte ens tänka att jag var trött.. jag däckade på sekunden när jag la huvudet på kudden. Somnade runt 20.00. Gick upp vid 5 och duschade. Kursen började 9.00 men det tog tid att ta sig in alltså.

Min morgon. Oslo dag 2.
05.00 - Snoosa i 30min
05.30 - Upp och duscha
06.00 - Get dressed
07.00 - Hotellfrukost
07.18 - Bussresa till flygplatsen/tågen
07.55 - Boka tåg i luckan
08.08 - Tågresa
08.45 - Framme i Oslo
09.47 - Bil med en annan kursdeltagare
09.02 - Framme vid kursen

:p

Efteråt nu när jag  kommit hem så känner jag vilken kick det var att resa ensam. Utan någon att rådfråga och tjaffsa lite med om vem som har rätt om vilket tåg man kommer fram snabbast med osv.. när jag väl var där, när jag kände att jag ville ha någon att prata lite med och ha en åsikt så kände jag mig jävligt ensam. Mobilen dog dessutom. Min lägenhet skulle kunna stå i lågor.. men det fanns inte en suck på världskartan att någon kunde få tag i mig då. Just DÅ så tyckte jag inte om det. Men nu i efterhand så känner jag "fan vilken frihet man hade". Inte behöva bry sig om något annat än vad man själv känner för att göra.

Nä... det blir nog en resa till London snart.. över jul kanske. Om någon eller några vill följa med så vore det toppen.. men kan / vill ingen .. så åker jag själv. Jag är inte rädd längre :) Nu har jag fått smaka på det.. och jag vill ha mer :D

Kommentarer
Postat av: Haxx

Resa ensam är riktigt trevligt!

2007-10-18 @ 19:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0