Borde sova..

Borde sova... men jag ville blogga lite först.


Det är sjukt vad saker och ting kan förändras på bara några få dagar. Jag har varit så sjukt jävla skitglad idag. Jag vet inte varför. Johanna tyckte tillochmed att jag raggade på gubben på statoil :D



Hade första dagen på jobbet idag. Jag gjorde inte så jätteroliga grejer idag direkt.. det var mycket lyssna och lära och efter lunchen så satt jag och skrev in 200 artiklar i ett excelldokument. Inte skitkul, men jag njöt. Jag har suttit på ett kontor i 8 månader nu med 3 personer på en minimal yta bredvid min chef som kontrollerar en varannan minut. Nu är jag på ett företag med några hundra anställda istället och snygga säljarkillar som springer omkring lite. OCH jag vet att jag kommer få göra annat sen. Jag har en skräddarsydd tjänst som kommer passa mig superbt.

Jag har ju bara varit där en dag så jag kan ju inte riktigt betygsätta stället än. Och första dagen brukar ju rent generellt vara bra och rolig med allt nytt och med alla nya människor. Det är så många fler anställda på det här företaget än på mitt tidigare jobb och man får liksom välja lite vilka man ska prata mer eller mindre med. Urvalet är nästan obegränsat.

Pauser är tydligen superviktigt här också.... hah... vi hade 3-4 fikapauser + lunch (1h 15min). Det blev lång lunch eftersom det var en tjejs sista dag där (ska på mammaledighet). Men jag tyckte det blev lite för mycket kaffe, så jag hoppade över den sista. Jag ville få lite gjort också.

Får se om jag tycker om jobbet lika mycket om en månad ;) Reklamchefen sa idag att min projektanställning på 3 månader "nästan garanterat" (?!)  kommer att förlängas. Jag vill inte hoppas för mycket, för då blir man bara besviken. Men något säger mig att jag kommer kunna jobba mig uppåt en del på detta otroligt växande företag. Det känns inte som att det är helt omöjligt att avancera, vilket gör slitgörat lite roligare.

Allt handlar ju om hur bra man gör ifrån sig.




Första riktiga fotbollsträningen på 3-4 år är avklarad nu också. Pju.. tränaren pratade gott om mig till Johanna, vilket hon berättade till mig sen. Wei! :) sånt är alltid kul att höra. Synd bara att min kondition är 10 gånger sämre än hela världens befolkning ... men det kommer ta sig. Det var otrroooligt kul att spela fotboll idag. Har längtat så läänge efter att börja spela och nu jävlar ska jag hålla tag i det också. Jag ska försöka iaf.




Slutade spela i min CS klan i fredags. Eller.. då sa jag åt dom att dom måste hitta en ny taktiker och ledare. Och det var nog det bästa beslutet jag tagit på länge. Fotboll och CS går helt enkelt inte ihop. Varken tidsmässigt eller praktiskt. Jag hoppas på att få bli av med mina stress- / sovproblem nu också när jag tränar. För ju mer man tränar desto lägre och bättre puls får man när man sover och man sover då lugnare. Häromnatten så drömde jag att en kvinna hade fastnat under min säng och höll på att kvävas/mosas. Jag försökte desperat hjälpa henne och jag stog i sömnen och slet i sängen för att lyfta den. Vaknade halft utanför med alla kuddar och täcket på golvet.. och sängen stog nästan en meter från väggen... bra jobbat Catta.




Imorgon blir det party. En vän ska ha lite party i sin lägenhet. Det blir nog inte så många, men lägenheten är ganska liten så den fylls snabbt. Jag ska höra runt lite med lite gamla vänner om de är sugna på att titta förbi. Vill inte nämna vem det är som ska ha festen... man vet aldrig ... vi vill inte ha objudna gäster där ;) Sen ska vi försöka komma in på Hamnmagasinet. Det är skumparty där imorgon så vi hoppas på att få komma in. Det är 22 där.. men om man blinkar lite extra sött så kanske man kommer in...... håller tummarna. Ska smaka en ny vinsort imorgon.. ska bli spännande.. jag börjar lära mig nu mer och mer att uppskatta lite torrare viner. Vin måste man lära sig att dricka... det gör man inte på en dag ;)



Det kommer nog fotas hejvilt på festen imorgon.. så jag kommer nog lägga upp dem här eller på Facebook senare.

Nu ska jag sova.. ska upp kl 5 :p Puss på er!


macgyver

Kommentarer
Postat av: Rangelkent

häppy häppy days

2007-09-07 @ 12:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0