Övningskörning a la Cat

I fredags åkte jag ju till Christoffer och hälsade på. Men åkte hem igen på lördagen. Jag hoppade av SJ-tåget i Gnesta och besökte mina föräldrar som bor i trakten. 

Jag skulle övningsköra.... :-)

Jag känner mig som en liten tönt när jag blir så glad över att ha övningskört på riktigt.  Först var vi vid en sjö och jag körde runt och runt på parkeringen där för att lära mig dragläget. Sen körde jag faktist hem bilen... på en trafikerad väg ;) Det tog mig typ en kvart innan jag kom ut på vägen... men jag kom ut och det var ju bara det som räknades :-)

Dagen efter.. dvs på söndagen.. igår.. så hade jag fått lite mer självförtoende.. jag körde ganska mycket på förmiddagen.. bland annat i Gnesta centrum :-) 

Sen på eftermiddagen så körde jag gamla vägen hem till södertälje. Det är ändå typ 3 mil :-) så jag är enormt stolt över mig själv att jag vågade. 

Paparazzi-mamma tog en bild....


Snygg bil va? Det är inte direkt en bil man vill ha sönder ;)


Något jag inte är lika stolt över var att jag fick kärringstopp mitt i en rondell första gången jag körde in i en... och sen i en korsning med lutande väg... man rullade bakåt hela tiden så det var jävligt svårt.

Jag har aldrig i hela mitt liv gjort något liknande med fötterna och det är enormt frustrerande.. för jag vet så väl nu hur jag ska göra.. men benen och fötterna lyder inte riktigt så hårt som jag önskar.

Jag har iallafall inte krockat än ;) Jag var på väg ner i ett dike en gång och jag körde upp på en liten kant när vägen var smal.... men det känns som att det gick ganska bra ändå.. 

Längtar tills jag ska övningsköra igen... det var riktigt kul :-)

Kommentarer
Postat av: Tobb

haha, grattis ;D Va är det för märke och modell på bilen? =)

2008-08-11 @ 22:41:28
Postat av: Jenny

Herregud, vilka missöden. Och det var bara första gången, hur ska detta bli egentligen? ;)

2008-08-12 @ 21:07:03
URL: http://www.balleronn.se
Postat av: Cat

Haha :D men jenny.. det gick ju bra ju! :D jag gjorde ju inget fel under de 3 milen jag körde hem :-)



Tobbe.. det är en Outlander tror jag :-)

2008-08-13 @ 08:50:46
URL: http://catcat.blogg.se/
Postat av: Tobb

Hmm aldrig hörttalas om, får bli lite googlande då, ser lite småball ut =P Lycka till med kommande körningar :D

2008-08-13 @ 15:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0