Wanna taste my balls?

Håller på att baka mockabollar i skrivande stund.... hmm... oj.. kom smet på tangentbordet.. hmm.. iiiii.... brb.......... ..... ... ........ ............... .................... . ............. ............... ............................................. nu är jag tillbaka......

..... det går inte så bra för mig. Jag lyckades med mockabollar förra julen, men jag MINNS inte hur jag gjorde för att det skulle bli bra. Jag har nu iaf smetat klart och ställt in smeten/degen i kylen på "stelning".

Ni får se sen om jag lyckades eller inte.. kommer fota lite :) Här nedan har ni receptet...det framgår inte i receptet att smöret inte ska vara smällt... Det förstod jag dock.. MEN jag hade i smöret för tidigt.. så det blev rinnande. Pff, har fått stå och hälla av smöret ur degen nu. Jaja.. jag håller tummarna.

Såhär SKA dom se ut.....



      Mockaboollar (20 st)

      Ingredienser:
      200 g Vit Choklad
      2 msk vispgrädde
      2 msk snabbkaffe
      1/2 msk smör

      Garnering Mörk Block

Gör så här: Koka upp grädden och smält snabbkaffet i den. Smält den vita chokladen i vattenbad. Tillsätt grädden och smöret. Rör om och låt blandningen kallna och stelna i kylskåp. Forma kulor av den stelnade chokladblandningen och lägg dem på smör- eller bakplåtspapper. Smält blockchokladen i mikrovågsugnen. Spritsa ut tunna chokladstrimlor på kulorna.

Låt ränderna stelna och lägg sedan kulorna på ett serveringsfat eller i små karamellformar. Förvara svalt.



Pffffff :-D

Källa: www.ogon.nu.

Kommentarer
Postat av: Tobb

Mmmm.... Baaalllssss Droool Skämt å sido.. Blev dina lika söta å gulliga som dom på bilden? :P

2008-12-05 @ 22:55:11
Postat av: Cat

Är inte klar än.. har rullat dom, men ska köra chokladtoppingen imorgon. Håll tummarna för mig :D



Det kommer vara choklad i hela köket och över hela mig när jag är klar :p

2008-12-05 @ 23:20:45
URL: http://catcat.blogg.se/
Postat av: Tobb

haha, om det nu blir så får du se till och ta en bild på röran =P

2008-12-06 @ 10:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0