Konservativ


Jag kokar!

Jag hatar uppdateringar..... jag kan inte komma på något annat av fysisk materia och virtuell skit som kan få mig så irriterad ända ner till tåna. Internet explorer version 7 har gjort mig arg.


Varför ska allt bli så jävla flash???? Sätt funktionen i fokus istället för utseendet!

Nej fyfan va lack jag blir.


Hårdvara måste ju utvecklas såklart :-) Där är jag inte gammalmodig. Men när det kommer så långt att man kombinerar design och funktionalitet på ett sätt så att det inte gynnar arbetsflödet så spyr jag.


Sluta ändra!


Jag avskyr vista, jag vägrar använda det, och jag har precis kommit underfund om att jag hatar den nya versionen av IE. Jag vill ha allt på mitt sätt. Gamla gråa menyer och på rätt ställen ska det vara, inga fula nya ikoner och

specialsökmotorer osv osv osv.


Nya tangentbord som är "snygga" och med platta tangenter... wtf?? nej nej.. gammalt ska det vara med stora välanvända tangenter så man kan känna sig fram när man skriver. Jag skriver inte gärna på en laptop, jag kopplar in ett gammalt tangentbord och lägger det framför datorn isf om jag ska skriva.


Jag var tvungen att uppdatera till Internet Explorer 7 nu eftersom jag kodar hemsida i jobbet och då kan man inte ha IE6. Topmenyn ska ALLTID ligga överst.. oavsett om det är en internetsida eller ett program. Sen ska sökfältet ligga nedanför och till vänster om det ska det ligga bakåt, startsida, stopp och uppdatera. Under detta ska mina specifika

länkar och länk till mina favoriter ligga. Som det är i IE7 så ligger sökfältet längst upp, menyraden under, och UNDER denna ligger det en fet list med Favoriter till vänster, och längst till HÖGER ligger en knapp till startsidan. Och detta går inte att modifiera. I den gamla versionen låg allt som i "block" och man kunde möblera om hur man ville.


Nej nej nej nej..... kan man ta bort uppdateringar? :-p Vart finns DELETE-knappen?


Design är kul, missförstå mig inte nu. Ny design är kul i sig, men då ska funktionaliteten fortfarande vara i fokus.


När jag _jobbar_ ska det ska vara grått, gamla menyer i Windows, enkelt och jättebra!


Usch vad arg jag är! :-D Kollegorna skrattar åt mig. Det skulle jag också göra om jag såg mig själv just nu.



För att avsluta detta vill jag säga: Sluta uppdatera för uppdaterandets skull!


Vi ska få in Adobes CS4-paket nu. Jag kan inte tänka mig att det kommer finnas fler behövliga funktioner än de som redan finns. Det skulle inte förvåna mig om de präntat in design och nya fullkomligt onödiga special-prylar bara för att just, uppdatera och hålla sig fräsch på marknaden.


Pff... hejja gamla AOE1, D2, CS utan steam, vatten utan bubblor och riktiga tandborstar utan batteri!


;)



Over'n out!
Cat Von T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0