Var och såg lägenheten igår

Igår hade jag lite av en energidag.. varför vet jag inte. På morgonen var det riktigt höstigt ute med kyla, regn och blåst. Under dagen trappades detta ner och det blev soligt istället. Vädret går ganska parallellt med mitt humör :-) Så när vädret blir bättre då blir jag allt som oftast gladare också. 

Jag satt på bussen på väg hem från jobbet och kände riktigt hur energin sprudlade i hela kroppen. "Idag ska jag fan ta tummen ur och motionera lite". Jag bestämde mig för att gå tillsammans med Emelie och sola solarium (som för övrigt inte ger någon som helst effekt egentligen eftersom jag solar klent för att inte bränna mig..) men anywayz så tog jag på mig joggingkläder och mina grus-fotbollsskor (eftersom de är de enda skorna jag kan svettas i utan att det gör något) och gick ut. Jag tog världens omväg och i de branta backarna vid mariekäll. Phhju vad jobbigt :-) mötte emelie vid solariet.. solade i ca 16 min och sen frågade jag om hon ville följa med och kolla på lägenheten jag kanske skulle få. Hon tackade glatt ja :-)

Runt 8-9 var vi där och jag har ju bara varit där en gång tidigare men inte tittat så noga. Nu när jag synade alltsammans så blev jag förälskad! Den är perfekt för mig. Som jag skrev tidigare så finns det några få nackdelar.. men fördelarna är såå många fler och tyngre!

Fördelar:
- Nyrenoverad (nytapetserat och nya golv, nytt duperfräscht badrum i vitt).
- Tapeterna är snygga! Jag är kräsen med sånt, dessa kunde jag likväl ha valt själv. 
- Jag får ändra i princip hur jag vill utan att oroa mig att jag måste återställa sen.
- Den är STOR... 3 gånger större än den jag har idag.. (runt 70kvadrat).
- Nära till allt. 
- Ligger i samma område som jag redan bott i under 2 år <3
- Planlösningen är underbar!!1ett
- Jag får ett SOVRUM! 
- Jag får plats med både datorbord och TVbänk i sovrummet. 
- Massor med garderober.
- Balkong (skall renoveras i vår eller så)
- Säkerhetsdörr
- 300m Närmare till macken ;)

Nackdelar:
- idag betalar jag 3156:- .. nya hyran kommer bli 4485:-
- Den är längst upp = bastu på sommaren?
- Ingen hiss.
- Ingen tillgång till egen parkering (men jag har å andra sidan ingen bil... än)
- Hyresvärden är tydligen lite flumm (?!) :)
- Pizzerian ligger 100m längre bort än innan ;)


Tvättstugan och förrådet har jag inte sett än så de kan jag inte uttala mig om. 

Ska tillägga att inget är påskrivet än men det lutar ganska hårt åt det hållet. Men som jag sa till både Emelie och Thomas (han som ska ge mig lägenheten) så kommer jag inte gråta i floder om jag inte får den. 

Det är bättre att hoppas för lite än för mycket :-)

Kommentarer
Postat av: Tobb

100m längre till pizzan är väl bara posetivt? Jag bor typ granne med söderhörnet och det är inte så specielt nyttigt om man har en latdag ;D

Angående det där med hyran, ca 16000 per år är väl inte så jääättte mycke? Skulle hellre pröjsa några kronor mer och få det lite mer bekvämare än trämgas med sig själv..

Värmen ska du nog inte bekymra dig över så värst mycke, jag har morron och eftermiddags sol på mitt rum, och jag klarar mej om ja har ett alterativt två fönster öppna =) Oj nu blev det mycke men vafan ;D

2008-09-04 @ 18:47:41
Postat av: primary

Inflyttningsfest!!!!!! =)



/p

2008-09-08 @ 14:29:44
URL: http://cowmob.com
Postat av: Cat

Klart det blir inflyttningsfest! Du är hedersgästen bajs :D

2008-09-11 @ 12:44:56
URL: http://catcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0