Tjockis å fläskis

Igår var jag och Malou för första gången och tränade hos friskis å svettis. Vi körde ett medel gympapass. Det var roligt :-)

 

Jag har ju en Friskis & svettis-DVD hemma som hade samma upplägg. Den har jag ju kört hemma en del men det ger inte riktigt samma effekt. Passet på DVDn är bara 43min långt också, men innefattar dock allt som ett pass ska ha. Passet vi var på igår varade i 1h och jag och Malou ska köra samma pass en gång i veckan på tisdagar har vi bestämt nu :-)

 

Vi ska träna minst 2 gånger i veckan. Sen om det blir riktiga pass eller om vi tar promenader bestämmer vi efter känsla. Sålänge vi rör på oss tror jag det är bra :-)

 

Dum som jag är så har jag börjat räkna kalorier igen. Idag har jag käkat 600 kcal, och då nyttig mat. För att gå ner i vikt ska jag hålla mig under 1300 kcal om dagen, med andra ord så jag kan käka en ordentlig middag idag eftersom jag ätit mest frukt under dagen. Vad en ordentlig middag innebär vet jag inte riktigt än, kan bli fiskbullar :) i like..

 

Vi satt å pratade vikt på jobbet idag, och jag fick höra av en kollega "neeee men du väger ju inte mer än mig!".. det visade sig sen att jag vägde 10kg mer än henne. Jag väger ju minst 10kg mer än alla tjejer i min omgivning och det ska fanimej bli ändring på det nu. 

 

Inte för att jag inte är nöjd med mig själv direkt, men för att jag ska kunna köpa kläder som inte är XL :)

 

 ... och sen vill jag ju gärna ha väck min "gravidmage" och dubbelhaka (dubbelmoral?) :-)

 

 

Frågan är bara om man får bort en del av sin identitet om man går ner i vikt. Jag har ju alltid varit mullig/tjock.. det kanske inte är menat att jag ska vara smal(are)... men tiden får visa om jag lyckas eller inte... ni får hjälpa mig att hålla tummarna........ igen!

 

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0