Aftonbladet bojkottar Britneykonsert

Baaaaahahhaa :'D Hejja Sverige!



"I dag skriver Aftonbladet om Britney Spears spelning i Globen.

Tyvärr kan vi inte visa några bilder från samma konsert.

Anledningen till detta är att arrangören kräver att Aftonbladets fotografer ska skriva under ett strängt avtal där de bland annat avsäger sig rättigheterna för bilderna - det vill säga rätten till sitt eget material.


Det är krav som vi under inga omständigheter kan acceptera och Britneys management har, trots påtryckningar, valt att stå fast vid avtalet.


Därför har Aftonbladet - tillsammans med DN, SVD och Expressen - valt att fotobojkotta sångerskans konserter."

/ Joacim Persson, tf nöjeschef Nöjesbladet

Källa: aftonbladet.se





... Intressant dock är att Expressen har infört en tävling för "bästa läsarbild från konserten". Bilderna används i nyheterna kring konserten. Ganska smart drag kan jag tycka. Dock känns vinstsumman till den bästa bilden, 1000kr, ganska klent.

Expressen har också precis publicerat en recension av konserten från igår. Och den var utformad språkmässigt som om jag hade skrivit det <3 (ni som följt min blogg ett tag vet vad jag pratar om).

/../ Specialeffekter för specialeffekternas skull
Det är klatschigt, framför allt till en början, men efter ett tag blir det bara specialeffekter för specialeffekternas skull. Lite som sista delen av "Terminator" - späckad med tekniskt avancerade moment, utan att man någonsin rycks med. Med en huvudperson som gjort sig helt utbytbar.

Redan under Europapremiären i London förundrades jag av hur lite Britney Spears faktiskt sjunger. Visst är det stjärnan själv som dansar och mimar till sina tuggummi-hits under kvällen, men det kunde precis lika gärna varit en dubbelgångare. Det är så opersonligt att det blir löjeväckande. /../

Källa: expressen.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0