Betyg 2 av 5: X-Men Origins Wolverine

 

För någon helg sedan såg jag den nya filmen med Wolverine, X-men Origins, och jag måste tyvärr såga den här produktionen också.

Filmen handlar om hur Wolverine förvandlas till den han är. Tanken är bra men utförandet blev mesigt. Jag satt halva filmen och väntade på att filmen skulle börja, men insåg efter en stund att det här är  filmen. Animationerna  var inte alls lika bra gjorda som i tidigare filmer. Det syntes verkligen att Wolverines klor var datorgjorda, vilket man egentligen vet, men som man aldrig tänker på annars. Inte jag iallafall.

Upplägget kändes "vi har en grundstory men vad ska vi lägga till för att det ska bli en hel film?". Tyvärr så ville jag stänga av filmen innan jag såg slutet, jag var inte ens nyfiken på hur den skulle sluta.

Jag kan inte minnas en enda bra scen ur filmen i skrivande stund. Alla scener jag minns var de där jag satt och tänkte "fan va löjligt". Detta är riktigt tråkigt eftersom jag älskar actionfilmer och jag har gillat de tidigare x-menfilmerna. Jag brukar sällan överanalysera action eftersom det är vad det är, "pang pang" (i like) x) 

En sak jag tyckte var tråkigt var att det bara handlade om Wolverine. Ingen av de tidigare karaktärerna var med på samma sätt som förut, vissa var med, men hade ganska dåliga biroller. Jag vet, filmen heter "Wolverine", och det är "före han träffar de andra i gruppen".. men jag tycker ändå de kunde ha gjort handlingen lite snyggare.

Jag såg klart filmen men jag minns inte hur den slutade. Det är dock en film man ska ha sett, så kolla på den ni, men åter igen: se den inte på bio, hyr eller köp den istället, den är inte värd en lördagkväll på biografen.


Betyg: 2/5 (CT)

  
  
 



Kommentarer
Postat av: Tobb

Förstår att du gav den låga poäng har aldrig riktigt gillat X-Men överhuvudtaget. Det är säkert bra action men mutanter och massa huxflux känns så skumt :P

2009-06-03 @ 06:00:12
Postat av: Cat

Jo men jag har ju tyckt om de andra filmerna :) just det overkliga att det är mutanter spelar ingen roll.. men upplägget i denna var bara kasst.



xD

2009-06-03 @ 08:13:00
URL: http://catcat.blogg.se/
Postat av: Tobb

Haha okej =)

2009-06-03 @ 10:41:47
Postat av: Jenny

Och jag tyckte filmen var skitbra ;)

2009-06-17 @ 15:12:02
URL: http://www.balleronn.se
Postat av: cat

men du är ju inte som alla andra ;;););))

2009-06-17 @ 16:04:15
URL: http://catcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0