För nybörjaren (?)

När jag började blogga kunde jag inte använda Illustrator i någon större utsträckning. Det har kommit en del med utbildningen jag läser nu. MEN, när jag började skriva blogg ville jag försöka skapa ett sjysst upprepande mönster att ha i bakgrunden på sidan. Det var kanske inte det enklaste då. Nu i efterhand, när jag lärt mig Illustrator så inser jag hur enkelt det egentligen är.

Har gjort en liten enkel gullig guide för er som känner er sugna på att göra liknande.
Ett hett tips är att inte lägga ner alltför mycket tid på detaljer i mönstret, det syns ändå inte när man förminskar det sen. Ni ser ju hur fult mitt är när man zoomar in :)

Have fun (meddela mig om guiden är missvisande eller saknar info).


Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0