Jag suger på att planera framtid

Då var det dags igen. Söka praktik, eller ja, jobb. Vi har precis börjat vårt sista år på skolan men vi har bara undervisning fram till 5 december. Sen går vi på praktik i 4 månader igen fram till april. Efter det har vi bara en vecka kvar av examen och fest. Så.. jag letar efter en praktikplats som jag har möjlighet att stanna kvar på efter examen.

Det svåraste är att veta vart man ska börja söka. Stad måste man ju kanske bestämma först. Stockholm känns som ett säkert kort eftersom jag känner mig hemma där, men det vore ju kul att utforska annat också. Har ju varit i England nu i 3 månader, men jag tror jag flyttar dit efter några år när jag samlat mer kött på benen.

Det vore riktigt spännande att ta chansen och bara åka vart fan som helst. Ta en risk. Lite sådär innan man har något som håller spontanitet tillbaka.

Det får nog bli stockholm. Jag har ju en lägenhet i södertälje som jag hyrt ut i andrahand sen jag började studera, men frågan är om man verkligen vill bo där. Jag ska titta vidare på andra möjligheter, så får södertälje bli min nödlösning.

Problemet med just boende är att jag måste bestämma mig väldigt snart. Och jag måste börja leta efter företag att kontakta. Jag satt kvar i skolan en stund igår och jobbade med min portfolio. La till en ny kategori, blog, där jag lägger upp lite sånt jag illustrerat. Datumen jag skrivit där stämmer inte riktigt, men det känns ganska oviktigt.

w w w . t o r n f e l d t . c o m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0