Whats the point?

För lite drygt en timme sen gick jag upp ur sängen. Drog mig upp efter ett antal snoozningar och lunkade ut i köket utan att tända några lampor på vägen. Öppnade kylskåpet i mörkret och insåg att det enda jag har att äta är brödet som ligger i frysen. I med två skivor i rosten, halvsovandes i mörkret, väntade jag på ljudet som säger när mackorna är klara. Mmm gott.

Gick in i badrummet för att lägga på det dagliga sminket. Concealer, foundation, eyeliner, mascara och rouge. Eyeliner är svårt att få dit när man knappt kan hålla ögonen öppna, det är ännu svårare med mascara. Kladdigt. Svart i halva ansiktet. Tittar ut genom fönstret och ser blaskig snö vräka ner i en mix av storm. Tänker.. what's the point?






Kommer tillslut iväg. Efter att ha gått 500m halkar jag och slår i höften. Bra början på dagen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0