Up up and awaaay!

Leeds, Manchester, Stockholm, Jonkoping, Stockholm, Manchester, Leeds, (Dublin, Leeds), (London, Leeds) Manchester, Aten, Lavrio, Aten, Stockholm, Karlstad, Sunne.

Mina resestopp mellan 17/6 till runt 18/8 nar skolan borjar igen :)

Om det inte blir sommarjobb, kommer jag, Ida, Marko och hans son Hayden aka till Grekland i 3 veckor. Om vi far jobb sa aker vi kanske lite senare. Men vi ska dit! Eftersom Marko har hus i Lavrio som ligger vid Greklands kust, sa behover vi inte betala nagra boendekostnader <3

Kanns nastan lite for bra for att vara sant. Ekonomin kommer halla ganska fint pga undansparade pengar fran sommarjobbet 2010 samt skatteaterbaringen som kom in snyggt nu innan midsommar.



Kartan ar gjort i PAINT! Nice va? Har inget internet pa min mac sa jag bloggar fran Markos dator. Hur som helst... jag ska forsoka klamma in en resa till Irland, Dublin, ocksa. For att halsa pa min gamle van Dennis. Det ar faktist billigare att flyga till Dublin an det ar att flyga till London, for det ligger langre bort. Kostar typ 200kr enkel resa om jag inte sag fel pa hemidan :))

Det ar mycket som ska goras pa 2 manader... hehe.

Ska prata med mammma och pappa och se nar/om de tankte komma hit till Leeds och halsa pa. Schemat ar speckat men jag gillar't ;D Jag forsoker att halla mig upptagen sa mycket det gar sa kanske jag en vacker dag glommer bort att exet har skaffat ny flickvan.


Anyhowzz.... Nu nar jag anda ar inne pa kommande planer sa ska jag tatuera mig efter sverigevistelsen, en av Markos basa vanner ar namligen tatuerare. Jag vantar lite eftersom jag inte riktigt hunnit tanka igenom vilket motiv jag vill ha, eller vart jag vill ha den. Jag har tankar, men vill kanna glodlampekanslan innan jag bestammer mig. Vill inte att det ska bli som sist (2007) ...

Forsok hos tatuerare nr1: (telefon)
Jag: "eh, hej jag vill tatuera mig, har ni nagon tid om 4 dagar?"
Tatueraren: "haha men lilla vannen, vi har 3 manaders vantetid."

Forsok hos tatuerare nr2: (telefon)
Jag: "eh, hej jag vill tatuera mig, har ni nagon tid om 4 dagar?"
Tatueraren: "Vi jobbar inte pa Lordagar, och vi har faktist en kolista".

Forsok hos tatuerare nr3: (telefon)
Jag: "eh, hej jag vill tatuera mig, har ni nagon tid om 4 dagar?"
Tatueraren: "4 dagar??? hahahah".

Forsok hos tatuerare nr4: (telefon)
Jag: "eh, hej jag vill tatuera mig, har ni nagon tid om 4 dagar? Det ar pa min 20arsdag. Snalla!!"
Tatueraren: "Sure, jag kan komma in pa min lediga dag, jag ska traffa mina foraldrar for forsta gangen pa 10 ar, sa jag kan behova nagon att prata med".
Jag: "Jaha men ii okej! Maste bara komma pa vad jag ska tatuera".
Tatueraren: "Haha okej, men skicka over nagot ikvall sa kan jag skissa om den till imorgon".

Hade ingen som helst aning om hon var en duktig tatuerare eller inte, snacka om gamble. MEN jag har fortfarande inte angrat tatueringen, och tur ar val det ;D men den har gangen ska jag tanka igenom det lite mer tror jag :)

Pirrigt!


Och om nagra dagar ska jag fa traffa Anton, Hellman, Jocke, Marcus(?!), Anders, Julia(?), Nathalia, Robert, Mulle, Mange, Engman och Dennis! osv osv osv ... :D

Det ar sjukt att man traffar vissa av sina vanner sa otroligt sallan! men detta kommer bli sjukt kul! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0