Men ge er nu...

Är det inte på tiden att Kristdemokraterna åker ut nu?

KD har ju så många frågor som är helt irrelevanta i moderna tider. Jag vet att många röstar på dem för att de värnar om kärnfamiljer, vad det nu betyder, men kom igen. Man kan ju inte rösta på ett parti som försöker styra hur folk ska leva sina liv.

Trot eller ej men många medlemmar i KD har ingen åsikt kring könsbyte, men det finns ändå med i deras ideologi, och man kan inte säga "ja men hela partiet står inte för det där" eller "jag är inte tillräckligt påläst för att kunna svara på dina frågor". Sjukt. Om man inte är tillräckligt påläst i en fråga som är del av ens eget parti så kanske man inte ska ha något med politik att göra? Och speciellt inte vara medlem i KD och föra det bakåtsträvande, förlåt "konservativa", partiet framåt. Om man inte är påläst i ämnet, varför då vara med på en intervju? Det var flera intervjuer med i artikeln där folk inte hade något svar på frågorna. Men jag skulle vilja ta fram en av personerna i tidningen som jag fann ytterst intressant.



Klicka på bilden för att läsa vad kvinnan utan verklighetsbild säger.

Det bästa i hennes korta (tack och lov) intervju är att hon säger "vill man byta kön, ska man göra det fullt ut. Män har inte livmödrar". Tro fan att de som känner att de är födda med fel kön vill byta kön till 100%. Eller tror hon på riktigt att personerna i fråga tänker "Jag vill byta kön, men bara lite".
Jävla pucko (vänligen rätta mig om jag har tolkat detta fel).

Roligt är ju också att hon är ordförande i något som heter "Respekt, en katolsk rörelse för livet."
Bahaha, jag tycker synd om dig. En liten del av mig önskar att alla människor som är mot könsbyte föds med fel kropp i sitt nästa liv. Jag presonligen kan inte förstå hur det känns att bo i fel skepnad, men jag förstår frustrationen.

Och att man inte ska få skaffa barn om man är ensamstående. Why the fuck not? Tänker inte ens gå in på det ämnet för då blir det wall of text. Det enda jag kan säga just nu är: Gräv ner er, snälla.


Till det svenska folket: Jag säger inte åt er att inte rösta på KD, jag säger åt er att läsa på innan ni väljer och att ni noga överväger vart ni placerar er röst. Man kan inte hålla med partier på varje punkt, men sålänge man vet vad man röstar på så är iallafall jag nöjd. Detta gäller alla partier och inte bara KD. Om du/ni inte orkar läsa på om politik, rösta blankt. Om du skiter i att rösta så har du inget att klaga på sen.

Jag läser på om alla de största partierna innan jag röstar. Även de på andra sidan. Jag tycker det är intressant att folk har delade meningar och det är facinerande hur olika folk tänker. Jag tycker att ordet politik känns ganska vuxet och förknippas ofta (inte alltid) som något tråkigt och grått ämne att prata om. Jag tycker politik är spännande och många människor i politiken har faktiskt förändrat mitt sätt att se på många saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0