Beställt ritplatta

Nu har jag beställt en ritplatta (wacom)! Wei! När jag designar hemma så använder jag touchpaden på min macbook pro. Det är lite för litet. Jag har möss och musmattor hemma, men orkar aldrig plocka fram dem när jag ska jobba. Dessutom är det riktigt kul med ritplattor! Man kan illustrera så fina saker med en sån.

Jag valde den mindre modellen eftersom jag är nybörjare och ingen finsmakare än, plus att den är billig 779kr, OCH portabel. Lätt att ta med sig till jobbet.

Jag ska hämta plattan hos webhallen nästa vecka, den fanns inte i lager där just nu, antagligen slutsåld. Den finns att hämta i Solna, men dit orkar inte jag åka. Jag väntar en vecka.

Länk till min Wacom Bamboo Pen & Touch Small - Svart

Tänkte lämna någon form av recension här på bloggen sen när jag har den i mina händer.






Vi har ju wacomplattor på skolan, men jag har bara använt ritplatta en gång. Detta blev mitt resultat. Frihetsgudinnan gjorde jag under Manges workshop som han höll i skolan för ett tag sen :)

DAGENS MOOD:
Kropp: Seg och kall.
Huvud: Tankspridd och glad.
Hjärta: Glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0